کد خبر : 208245
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 آذر 1402 - 17:07

فلش بک: Symbian Belle تقریباً به اندروید رسید، اما خیلی دیر شده بود

فلش بک: Symbian Belle تقریباً به اندروید رسید، اما خیلی دیر شده بود

به گزارش خبر سازنده و به نقل از گسمارنا آخرین بار به تلاش نوکیا برای مدرن کردن سیمبین با آنا نگاه کردیم، اما این تنها اولین قدم بود. بعدی Belle نام داشت که این سیستم عامل طولانی مدت را به طراحی مدرن رقبای اندروید و iOS نزدیکتر کرد. Belle تغییرات مهمی در کیفیت زندگی ایجاد کرد

Flashback: Symbian Belle 

به گزارش خبر سازنده و به نقل از گسمارنا آخرین بار به تلاش نوکیا برای مدرن کردن سیمبین با آنا نگاه کردیم، اما این تنها اولین قدم بود. بعدی Belle نام داشت که این سیستم عامل طولانی مدت را به طراحی مدرن رقبای اندروید و iOS نزدیکتر کرد.

Belle تغییرات مهمی در کیفیت زندگی ایجاد کرد که رابط کاربری را بسیار دلپذیرتر و قابل استفاده تر کرد. با این حال، نمی‌توان گریزی داشت که سیمبین در حال بازی کردن با رقبای خود بود.

بیایید با اصول اولیه شروع کنیم و منظور ما “مبانی” است. اول، صفحه اصلی تغییر اساسی کرد – اکنون می توانید تا ۶ صفحه داشته باشید، از ۳ صفحه در Anna. و به جای رویکرد یک‌اندازه برای همه ابزارک‌ها، ویجت‌ها اکنون قابل تغییر اندازه بودند و می‌توان آن‌ها را به یکی از ۵ اندازه کشیده یا فشرده کرد.

صفحه اصلی جدید Belle به شما امکان افزودن و تغییر اندازه ویجت ها را می دهد صفحه اصلی جدید Belle به شما امکان می دهد ویجت ها را اضافه و اندازه کنید.
صفحه اصلی جدید Belle به شما امکان می دهد ویجت ها را اضافه و اندازه آن را تغییر دهید

و این ها ویجت های زنده ای بودند که می توانستند به صورت پویا پیام ها را نشان دهند (چت، ایمیل، به روز رسانی شبکه های اجتماعی). مکان حتی بهتری برای ارسال اعلان‌ها وجود داشت، اما در عرض یک دقیقه به آن‌ها خواهیم رسید.

ما همچنین باید کشوی برنامه را بپوشانیم، که هزارتوی عمیق تو در تو پوشه ها را برای یک رویکرد مسطح رها کرده است – همه میانبرها قابل مشاهده بودند، فقط باید اسکرول کنید تا به آنها برسید. اگر می‌خواهید همچنان می‌توانید پوشه‌ها را اضافه کنید، اما دیگر احساس نمی‌کنید که در حال پیمایش در منوی استارت ویندوز ۹۵ هستید. حتی بهتر از آن، اکنون می‌توانید میانبرها را روی صفحه اصلی قرار دهید، قبلاً باید از ویجت‌های میانبر استفاده می‌کردید که راه‌حل سختی بود.

کشوی برنامه بازسازی شده کشوی برنامه بازسازی شده کشوی برنامه بازسازی شده کشوی برنامه بازسازی شده
کشوی برنامه اصلاح شده

سپس سایه اعلان وجود داشت. این مکان که توسط سازندگان اندروید رایج شد و بعداً توسط iOS پذیرفته شد، مکانی همیشه در دسترس بود که کلیدهای مهمی (داده تلفن همراه، Wi-Fi، بلوتوث و بی‌صدا) به‌علاوه تمام اعلان‌های برنامه‌ها را داشت.

سایه اطلاع رسانی سایه اعلان
سایه اطلاع رسانی

با این حال، تغییر دهنده برنامه بدون تغییر باقی ماند. همچنین، اگر در کشوی برنامه متوجه شدید، برخی از برنامه ها دارای یک نقطه در گوشه سمت چپ بالای خود هستند – این نشان می دهد که یک برنامه در حال اجرا است.

جابجایی برنامه تغییر دهنده برنامه تغییر دهنده برنامه
تعویض کننده برنامه

Symbian به این شکل قدیمی بود، به شما این امکان را می داد که به صورت دستی مدیریت کنید که کدام برنامه ها باز می شوند در حالی که Android و iOS این کار را به صورت خودکار انجام می دهند و از چنین نفوذی توسط کاربر جلوگیری می کند (اگرچه دکمه «بستن همه برنامه ها» هنوز هم در اندروید رایج است).

مرورگر وب با پشتیبانی از پیمایش جنبشی (که صفحه انگشت شما را دنبال می کند) و جریان مجدد متن، که صفحات دسکتاپ (که در آن زمان بیشتر وب بود) را آسان تر از آنچه در آنا دیدیم بهبود یافته است. برای خواندن در موبایل پشتیبانی کامل از Flash هنوز وجود نداشت، اما FlashLight 4 قول داده بود که ویدیوهای YouTube را با کیفیت ۳۶۰p پخش کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هزینه رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح